سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

امام حسن عسگرى (ع) از آباء و اجداد طاهرینش، از امیرمؤمنان امام على(ع) از پیامبر اکرم نقل مى کند:

خداى تبارک و تعالى فرمود: من سوره فاتحة الکتاب را بین خود و بنده ام تقسیم کرده ام .
پس نیمى از آن براى من ، و نیم دیگر براى بنده من مى باشد. و براى بنده من است هر چه از من طلب کند، یعنى آنچه از من بخواهد به او عطا مى کنم .


هنگامى که عبد گوید: بسم اللّه الرحمن الرحیم
خداوند جل جلاله فرماید: بنده من ، به نام من آغاز کرد. بر من لازم است کارهایش را به نفع او تمام کنم و نواقص امور او را تکمیل نمایم و احوال او را مبارک سازم .


وقتى عبد مى گوید: الحمد لله رب العالمین

خداوند مى فرماید: بنده ام مرا ستایش کرد و دانست که نعمتهاى او از جانب من است ، و بلاهائى که از او دفع مى گردد بواسطه فضل و لطف من است ، پس شما گواه باشید که من نعمتهاى اخروى را به نعمتهاى دنیوى او خواهم افزود، و عذاب آخرت را از او دفع مى کنم چنانچه بلاى دنیا را از او برطرف ساختم .

آنگاه که عبد مى گوید: الرحمن الرحیم
خداوند مى فرماید: بنده ام گواهى داد که من رحمن و رحیم هستم . شما را گواه مى گیرم که حظ وافر و بهره کامل از رحمت و عطاى خویش به او عنایت کنم .

زمانى که مى گوید: مالک یوم الدین

خداوند مى فرماید: همانطور که بنده ام اعتراف کرد من مالک روز جزاء هستم ، من نیز حساب او را در قیامت آسان مى کنم . حسنات او را مى پذیرم و از سیئات او مى گذرم .


وقتى عبد مى گوید:ایاک نعبد

خداوند مى فرماید: بنده من راست گفت . او فقط مرا مى پرستد. شما را گواه مى گیرم که ثوابى به عبادت او بدهم که همه مخالفان پرستش من بر او غبطه خورند

هنگامى که بنده مى گوید: ایاک نستعین
خداى عزوجل مى فرماید: بنده ام از من یارى طلبید و به من پناهنده شد. پس شما را گواه مى گیرم که او را در کارهایش یارى کنم و در سختیها دستگیرى نمایم .

عبد مى گوید: اهدنا الصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین
خداوند فرماید: این بخش از سوره براى بنده من است و براى اوست هر چه بخواهد. دعایش را اجابت کنم و آرزویش را بر آورم ، و از آنچه ترسید او را ایمن سازم






نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اسفند 19 توسط یار

آیت الله مصباح:
پیام‌های خاص و عام نیز در جنگ نرم وجود دارد
وی گفت: در جنگ نرم نیز باید پیام مقام ولایت به وسیله واسطه‌های مورد اعتماد به عموم مردم برسد، البته پیام‌ها در موقع جنگ سخت با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری داشت، برخی از این پیام‌ها عام، برخی خاص و برخی بسیار ویژه بودند، که این موضوع در جنگ نرم نیز وجود دارد.
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: برخی موضوعات اگر به صورت عام گفته شود، سبب سوء استفاده دشمن می‌شود، برخی از خطرها اگر آشکار گفته شود به دلیل کم بودن ظرفیت مردم سبب ناامیدی می‌شود.
وی افزود: در جنگ نرم برخی از پیام‌ها رمزی است، گاه فرمانده کل قوا در جنگ نرم از زبانی رمزگونه استفاده می‌کند و آنان که خبره در این زمینه هستند پیام را به درستی درمی‌یابند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در جنگ نرم نیز نیاز به واسطه‌هایی است که پیام فرمانده کل قوا را تفسیر کنند، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 اهمیت این پیام‌رسانی و پیام‌گیری و وجود این واسطه‌ها معلوم شد، برخی‌ها از فتنه 88 سرسری گذشتند.
وی گفت: هنوز برخی افراد فتنه 88 را امری اتفاقی می‌خوانند، در صورتی که طراحان اصلی آن اعتراف می‌کنند که آن فتنه را از ده‌ها سال پیش طراحی کردیم.
جنگ نرم از جنگ سخت خطرناک‌تر و مهم‌تر است
آیت‌الله مصباح یزدی بیان داشت: جا دارد که درباره فتنه 88 همچنان فکر کنیم، بیندیشیم و نحوه شکل‌گیری، انتخاب مهره‌های فتنه، ارتباط گروه‌های فتنه‌گر با یکدیگر و مانند آن را به شکل صحیح بررسی کنیم.
وی اظهار داشت: امروز در دوران جنگی هستیم که از جنگ سخت خطرناک‌تر و مهم‌تر است، در جنگ سخت اگر عملیاتی با شکست مواجه می‌شد، مردم بدعاقبت و جهنمی نمی‌شدند، اما در جنگ نرم این‌ گونه است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که شکست در جنگ نرم منجر به شکست خوردن ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه است،‌ خاطرنشان کرد: ضعیف شدن علاقه به اسلام و تشیع و تضعیف پایبندی از اثرات شکست در جنگ نرم است.
وی ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن قلب جوانان ما را هدف قرار داده است، اگر در این جنگ شکست بخوریم ایمان جوانان را از دست داده‌ایم و عذاب ابدی را پذیرا شده‌ایم.
آیت‌الله مصباح یزدی افزود: شکست در جنگ سخت سبب از میان رفتن عمر چند نفر یا نابود شدن برخی امکانات مادی قابل جبران بود، اما شکست در جنگ نرم سعادت فرد در دنیا و آخرت از دست می‌رود.
خداوند ذخیره‌های بسیاری برای این کشور فراهم کرده است
وی گفت: اگر کسی در عقاید خود و دلبستگی به ولایت تردید یافت و سست شد، نتیجه آن خسران ابدی است، افزون بر آثار بدی که در این دنیا خواهد داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اثبات اداره شدن جامعه از سوی اسلام، و اثبات کارآمدی تئوری ولایت فقیه از برکات پیروزی در جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هر گروهی مانند عالمان یا افراد معمولی می‌تواند در جنگ نرم شکست بخورد.
وی افزود: تأثیرات شکست برخی از این قشرهای جامعه را نیز اکنون می‌بینیم که از جنبه‌های مختلف ایمان جوانان ما را در خطر قرار داده است، رسانه‌ها در اندرونی خانه‌ها رخنه کرده است.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که خداوند ذخیره‌هایی بسیاری برای این امت فراهم کرده است، بیان داشت: بسیاری از جوانانی که شهدا و دوران جنگ را درک نکردند وجود دارند که به امام(ره) و ارزش‌های اسلامی مانند اعتکاف شور و اشتیاق نشان می‌دهند.
وی گفت: خداوند دل‌های مردم را متوجه اسلام و حضرت مهدی(عج) کرده است، خداوند به ما نشان داده که اگر عوامل فساد زیاد است، اما دل‌ها به دست اوست.
رهبر معظم انقلاب شایسته‌ترین فرد برای اداره جامعه است
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم ما نشان داده‌اند که هیچ عاملی نمی‌توان مانع آنان در پیش‌برد اهداف اسلام و انقلاب باشد که این امر در 22 بهمن نمود یافت.
وی با بیان این‌که اکنون در جهان درمی‌یابیم که رهبر معظم انقلاب شایسته‌ترین فرد برای رهبری جامعه اسلامی است، بیان کرد: ایشان بهترین فرد برای این جایگاه هستند، این نشان می‌دهد که در رهبری کمبودی نداریم.
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: اگر کمبودی وجود داشته باشد از وسائط است، مدیران و مسؤولان کشور باید در برطرف کردن ضعف‌های خود اهتمام ویژه داشته باشند.
وی اظهار داشت: ضعف در پیام‌رسانی یکی از این ضعف‌ها است، اگر فردی پیام ولایت را درست درک نکند و آن را عوضی بفهمد یا بر اساس خواسته خود آن را تغییر دهد، یا مصداق آن را بر اساس خواسته خود بیابد، ممکن است،‌ خسارت‌هایی برای جامعه به بار می‌آورد که صدام هم آن ضررها را نزد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: طبقه‌های میانی جامعه مانند عالمان و نویسندگان باید پیام ولایت را به درستی درک کنند و آن را به دیگران ابلاغ کنن





نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اسفند 19 توسط یار

اقا خطاب به دانشجویان فرمودند: افسر. تعبیرش هم اینجوریه که :«من سرباز نمیگم. سرباز کسی ست که به خطّش می کنند. سرباز کسی ست که به او بشین و برپا میگویند. من به شما افسر میگویم.» افسر یعنی چه؟ افسر در حداقل ترین حالتشیعنی فرمانده گروهان و گردان؛ درحداقل ترین حالتش تو لشکر ما به یاد یارای امام حسین 72 تایی می بستند.

دانشجوی عزیز...به خط کن نیروهات رو ببینم! هر کدوم 72 نفر رو به خطکنید، از جلونظام! داری؟داری 72 نفر به خط کنی؟ اصلا 72 نفر رفیق هستی اینجا؟ اصلا برای 72 نفر وقت گذاشتی اینجا؟ اصلا افسری کردی اینجا؟

?کار چهره به چهره است. کار نفس به نفس است. اون ها تک تک پشت این جبهه دارند نیرو میگیرند. تک تک داره گلوله میزنه. ?تک تک داره شک میاره. تک تک داره بغضمیاره. تک تک باید ارتباط بگیری. همایش گرفتیم! ساختارمون رو عوض کردیم! از ?اون ساختارها ما دیگه نمی خوایم! ما اصلا ساختار نمیخواهیم! 

ما یک قرارگاه جنگیِ عملیاتیِ معرفتی بصیرتی با عنوان تیپ و گردان و لشگر و یگان، با اطلاعات عملیات و توپخانه و دیده بانی و حمله و تخریب می خواهیم. اینطوری باید ساختار ببندی.

 

.






نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اسفند 19 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin