سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

"به نام خدایی که ما را آفرید و ما را از آب گندیده ای به وجود آوردو وجودی به ما داد که قدر نعمتهای خدا را نمی دانیم.ما که گوشهایمان کر است و چشمهای کور و دهانمان بسته است و عقلمان کار نمیکندتا ببینیم خدا چه نعمتی داده است از زندگی کثیف دنیایی به زندگی جاوید می رویم و به معبودمان خدا می پیوندیم  که آن همان شهادت است...." قسمتی از وصیت نامه ی شهید ده حقی

ای شهیدان ، عشق مدیون شماست """هرچه ما داریم از خون شماست

ای شقایق ها و ای آلاله ها """ دیدگانم دشت مفتون شماست . . .

گوش کن ای جوان ایرانی
زیر دِین همه شهیدانی
انتظار تمامشان این است
یاری سید خراسانی

جمعه صبح مادر شهید زنگ زد...امروز تولد پسرم است میتونید بیاید بهشت زهرا س...میخوام براش جشن بگیرم...چند ساعته حدود 40 نفر از همرزمان از یاران قدیمی جمع شدند..مادر به هرکدام پلاکی دادکه شماره ی رزمندگیه پسرش روش حک شده بود و گفت در روز تولد پسرم خوشحالم که راه او و رزمندگیش ادامه دارد...

این خوش ذوقی مادر مارا به فکر انداخت!!چرا همیشه در عزاها یاد شهدا کنیم؟ایا غیر این است که انان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند!؟

بسیج مسجد ولی عصر عج 5 سال متوالی است که دست به ابتکاری زیبا زده..حدود 50 نفر از بسیجیان این مسجد به افلاکیان پیوستند..انها خواستند برای شهدا تولد بگیرند اما مسلم روز مشترکی وجود نداشت پس چه روزی بهتر از روز میلاد نماد جوانی در کربلا!روز میلاد جوان سید الشهدا!!

انان با یاد جوانان شهیدشان برای جوان سید الشهدا جشن میگیرند.

کلیپی پخش میشود...عکس و نام تک تک شهیدان ....و همه به افتخار ولادت این شیرمردان کف میزنند و چشمان تر میشود و دلها کفتر عاشقی میشودکه به سمت اسمان پر میگشاید.

باید در این مجالس هشیار بود مگر میشود مادر و پدر و خانواده ی حدود 50 شهید در مجلسی باشند ...مجلسی که به افتخار خود شهدا ست و انان نباشند!!!1...شهدا به  خانواده هایشان حساسند.

عالمی میفرمود شهدای ما هر کدامشان باب الحوائجند و دستشان در عالم هستی باز است.

شهدا امامزادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین 


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 تیر 11 توسط یار

سلام بر یاران مهربان

امروز یکی از یاران قصد مسافرت کوتاه به باغی اطراف شهر را داشت و با توجه به آمار تصادفات جاده ای گفتم "مراقب باش"گفت "حتما...از وقتی که تصادف کردم خیلی مراقبم."

توی دلم گفتم آخه اگه او هم مراقب باشد حوادث غیر مترقبه و پیش بینی نشده در ماشین یا در راه یا راننده های بی ملاحظه چه میشود...تازه انسان انقدر ناتوان است که از خود چگونه مواظبت کند...!!

به ایشان و به تمام یاران که قصد مسافرت دارند ویا حتی در شهر خود سوار بر ماشین یا هر وسیله ای میشوند توصیه میکنم از ایات قران که معجزه ای بس بزرگ است غفلت نکنند.

آیه ای در قران امده که پیامبر ص و امام حسن مجتبی ع و دیگر ائمه فرموده اند هرکس این ایه را بخواند مادامی که سوار بر مرکب است آسیب نمیبیند.

البته تذکر این نکته لازم است که انسان ابتدا باید تمام جوانب عقلی از جمله کنترل ایمنی ماشین و بستن کمربند و سرعت مجاز را رعایت کند اما بسیاری از تصادفات علل دیگری چون خواب ...مشکلات جاده ای..ترکیدن لاستیک و به خصوص رانندگان بی ملاحظه ی اطراف را دارد.

این آیه برای من واقعا معجزه بوده و هرگز کوچکترین تصادفی نکردم ،مگر میشود پیامبر اکرم ص و معصومین تضمین کنند و اتفاقی بیفتد!!!!

سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ

 

دستور این است که بگوئى الحمد لله الذى هدانا للاسلام ، الحمد لله الذى من علینا بمحمد (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) و الحمد لله الذى جعلنا من خیر امة اخرجت للناس ،  سبحان الذى سخر لنا هذا...

برای کسب اطلاعات بیشتر و آداب سفر وزیارت به منابع زیر مراجعه نمایید:

اداب سفر"تبیان"

اداب سفر"مفاتیح الجنان"

آداب سفر و زیارت






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 تیر 8 توسط یار

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : بهترین تفریح مؤمن ، شناست

عنه علیه‏السلام : عَلِّموا أولادَکُمُ السِّباحَةَ وَالرِّمایَةَ. حدیث

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : به فرزندان خود ، شنا و تیراندازى بیاموزید

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : از حقوق فرزند بر پدر ، آن است که به او نوشتن ، شنا و تیراندازى بیاموزد .

"توصیه به جوانان::::تهذیب تحصیل ورزش"

وقتی روی تخته ی پرش استخر نشسته بودم و به شناگران مبتدی نگاه میکردم که چه جور دست و پا میزنند به فکر فرو رفتم.....صدای مربی مدام به گوش میرسید ارووووم...ارووم اروم...اما شناگرا گویا نمیتونستند ارام باشند و هرچه بیشتر تقلا میکردند بدتر در داخل اب فرو میرفتند

فکر میکردم چقدر این زمین خاکی که سه چهارمش اب است این خصوصیت را داردکه هرچه بیشتر دست و پا میزنیم عقبتر میرویم و غرق میشویم.کسانی که در این دنیا برای رسیدن به مادیات تقلای بیشتری دارند هم کمتر میرسند و هم لذتی نمیبرند.

یکی از شناگرا ی مبتدی به من نگاه کرد....گفتم اروووم...هرچی اروم تر باشی بالاتر میایی...اب خودش تورو بالا میاره

تو دلم گفتم تو دنیا هم همینطوره هرچه ارومتر و با درایت بیشتر دنبال کسب و کار باشی بالاتر میایی و هرچه حرص وعجله کنی بدتر غرق میشوی..تو اروم باش و وظیفتو انجام بده خود به خود بالا میایی لازم نیست دست و پا بزنی

و درون انسان نیز بیش از 60 درصد از اب تشکیل شده

در درونم هرچه ارامش بیشتری داشته باشی بالاتر میایی......

درهنگام شیرجه نیت غسل ارتماسی کردن چه زیباست...غسل مستحبی هدیه به مولود این روز

معلمم میفرمودند:مومن باهوشه .اگه معامله هم میکنه بهترین معامله رو میکنه...السابقون السابقون ...درسته خود شنا ثواب داره...درسته برا سلامت مفیده و کار مستحبیه ...اما چرا بایک تیر چند نشانه نرویم...چرا انجا هم یاد خدا نباشیم

با یک نیت میتوانید ثواب این غسل را(وقتی بدن بطور کامل در اب فرو میرود غسل ارتماسی میشود...مثل شیرجه زدن...)هدیه به 124000پیامبر و ائمه و رفتگان و شهدا و صلحا کرد.مگر مستحبات فقط قران خواندن و دعا و نمازه؟؟؟

همین شنا مستحبه ...همین غسل مستحبه و با یک  نیت میتوان خیر دنیا وو اخرت را باهم برد.

ربنا اتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه

فرصت شنا در تابستان و رنگ الهی زدن به این تفریح را از دست ندهید






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 تیر 6 توسط یار

عامل مثبت با دیگران و امر به معروف و نهی از منکر در تعاملات
وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل می شود بهداشت دینی و اخلاقی جامعه به خطر می افتد (و این غالبا وظیفه فردی است نه دولتی).
انسان عاقل برای سلامتیش سعی می کند بدون وسواس 2 بعد را رعایت کند:
1.مواد لازم و ضروری به بدنش برسد.
2.میکروب و ویروس و مواد فاسد و آلوده وارد بدنش نشود و اگر وارد شد و بیمار شد برای درمان اقدام می کند
البته باید بداند و باور داشته باشد که مواد مفید و مواد فاسد و آلوده چیه؟
جامعه نابود خواهد شد و مرگش فرا خواهد رسید اگر:
1.چشم ببندیم که هر چیزی به ما برسد("تسامح" کنیم)
2.زمانی که فهمیدیم بیماریم ، کاری نکنیم("تساهل"کنیم)
جامعه مانند بدن انسان دائم لازم دارد که یک چیزهای خوبی بهش تزریق بشه(امر به معروف) و مواظبت بشه که این خوبی ها بماند (تعاونوا علی البّر و التقوی) و مواظبت بشه از این که بدی ها وارد جامعه نشود (نهی از منکر)...
اگر میکروب بی نمازی در جامعه بیاید پرش تو را هم یک جورهایی می گیرد ، اگر تو را نگیرد خانواده ات را می گیرد
امام علی (علیه السلام):
«ما اعمال البر کلها، والجهاد فی سبیل الله عند الامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثة فی بحر لجی » (نهج البلاغه، حکمت 374)
تمامی اعمال و کارها حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معرف و نهی از منکر مانند قطره ای در مقابل یک دریای بزرگ و پهناور است .
از امام باقر (علیه السلام) روایت شده است که فرمود :
(... إن الأمر بالمعروف و النّهی عن المنکر سبیل الأنبیاء و منهاج الصُّلحاء فریضة عظیمة بها تقام الفرائض و تأمن المذاهب و تحلُّ المکاسب و تردُّ المظالم و تعمر الأرض و ینتصف من الأعداء و یسقیم الأمر».( وسالئل الشیعه ،ج11،ص39، ح6؛الکافی ،ج5،ص55،ح1)
امر به معروف و نهی از منکر ،روش پیامبران و راه و رسم صالحان است که به سبب آن واجبات دینی ،برپا شده و راه ها، امن و خرید و فروش مردم حلال، و حق کشی ها برطرف، زمین آباد ،و حق از دشمنان ستانده ،و امر حکومت پایدار می شود
 
حضرت علی(علیه السلام) می‌فرماید: اِنَّ الاَمرَ بِالمَعرُوفِ، وَ النّهی عَنِ المُنکرِ لَخُلقانِ مِن خُلقِ اللهِ سُبحانَهُ، وَ اِنَّهُما لا یقرِّبانِ مِن اَجَلٍ، وَ لا ینقُصانِ مِن رِزقٍ) نهج البلاغه خطبه 156)
همانا امر به معروف و نهی از منکر، دو صفت از صفات خداوند می باشند. همانا آن دو مرگ شما را نزدیک نمی‌کنند و نیز رزق شما را کاهش نمی‌دهند.
امام علی (علیه السلام):
 (ظهر الفساد) فلا منکر مغیر، ولا زاجر مزدجر. أفبهذا تریدون أن تجاوروا الله فی دار قدسه، وتکونوا أعز أولیائه عنده؟ هیهات! لا یخدع الله عن جنته، ولا تنال مرضاته إلا بطاعته. لعن الله الأمرین بالمعروف التارکین له، والناهین عن المنکر العاملین به!"( نهج البلاغه خطبه 129)
 فساد آشکار شد، نه کسی باقیمانده که کار زشت را دگرگون کند، و یا از نافرمانی و معصیت باز دارد، شما با چنین وضعی می‏خواهید در خانه قدس الهی و جوار رحمت پروردگاری قرار گیرید؟ و عزیزترین دوستانش باشید؟ هرگز! خدا را نسبت به بهشت جاویدانش نمی‏توان فریفت، و جز با عبادت، رضایت او را نمی‏توان به دست آورد، نفرین بر آنان که امر به معروف می‏کنند و خود ترک می‏نمایند، و نهی از منکر دارند و خود مرتکب آن می‏شوند.
امام علی (علیه السلام):
لاتترکوا الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فیولی علیکم شرارکم ثم تدعون فلا یستجاب لکم .(نهج البلاغه،نامه47،بند7)
امر به معروف و نهی از منکر را رها نکنید که اشرار و اوباش(فرهنگ شر و بدی)  بر شما حاکم شده و ولایت پیدا کنند پس هر چه دعا کنید به اجابت نرسد .
آیه الله حائری شیرازی:معروف را باید معروف بدانید و منکر را باید منکر بدانید تا بتوانید امر به معروف و نهی از منکر بکنید.
(همانطور که مشروب خوردن منکر است تجملات و ریخت و پاشهای عروسی هم منکر است.)
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود :
چگونه است حال شما زمانیکه زنهایتان فاسد و جوانهایتان فاسق شوند و امر به معروف و نهی از منکر نکنید ؟ عرض کردند چنین چیزی ممکن است ؟! فرمود آری بدتر از این ؛ چگونه خواهید بود آنروز که امر به کارهای زشت کنید و مردم را از کار خوب باز دارید پرسیدند ممکن است چنین روزی بیاید ؟ فرمود : آری از این بدتر ، چگونه خواهید بود آنروز که ببینید کار خوب در نظر مردم زشت است و کار بد خوب است. (فروع کافی جزء 5 صفحه 59)
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید:
ان الله عزّوَجَلّ لِیبغِضَ المُؤمِنَ الضّعیفُ الّذی لا دِینَ لَه
فَقیلَ لَه: وَ مَا المُؤمنَ الّذی لا دینَ لَه؟
قالَ: الَّذی لا ینهی عَنِ المُنکَر «( وسائل الشّیعة، ج 16، ص 122، ح 21139)          
به راستی خداوند عزوجل دشمن می‌دارد مؤمن ناتوانی را که دین ندارد. به آن حضرت عرض کردند: مؤمن ناتوان که دین ندارد، کیست؟ فرمود: کسی که نهی از منکر نکند
 
اصول تعامل مثبت (تأثیرگذار) با توده های مردم
کسی که می خواهد تاثیرگذار باشد: .
- باید خدا و مردم و دین را دوست داشته باشد (باید از گناه گناهکار بدش بیاید نه از خود گناهکار)                     
- باید از دشمن دین متنفر باشند(اصل بر این است که توده ی مردم ، دشمن دین نیستند(دشمن دین برای محو دین و ضربه زدن به دین عملا فعال است))
- باید دلش برای گنهکار بسوزد.
ادامه دارد.......





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 تیر 5 توسط یار






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 تیر 5 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin