سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

 

 
شبکه  
شبکه تلویزیونی “من و تو” که از 6 آبان 1389 آغاز به کار کرده، یکی از شبکه‌هایماهواره‌ای فارسی زبان است که این روزها کانون گرم خانواده‌ها را نشانه رفتهاست.
این شبکه ماهواره‌ای پارا تا آنجا از مرزهای اصول اخلاقی جاری و ساری در فرهنگ نجیب ایرانی فراتر می‌گذاردکه از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای‌ فارسی زبان آن سوی آب که خود همواره مورد انتقادبوده‌اند، نیز محکوم می‌شود.
اخیرا نیز شبکه “من و تو”، به عنوان تنها شبکهتلویزیونی در انگلستان که جشنواره سالانه “زن شایسته سال” را به صورت زنده پوششداد، مورد انتقاد جوانان و متفکران این کشور قرار گرفته است.
در زیر به بررسی برخیاز برنامه‌های این شبکه و اهداف پنهانی آن می‌پردازیم:
 
برنامه "چرا که نه؟معرفی شغل‌هایی بر خلاف فطرت زنان
مجری این برنامه کهدختر جوانی است هر بار به سراغ یک شغل می‌رود تا تجربیات خود از این مشاغل را دراختیار مخاطب قرار دهد.
نکته جالب در اینبرنامه این است که علی‌رغم صدها و هزاران شغل مناسب زنان، با شعار “چرا که نه؟” بهسراغ مشاغلی می‌رود که هیچ سنخیتی با جنس لطیف زن ندارد و به‌گونه‌ای به دنبال آناست که به مخاطب مونث خود القاء کند که آنچه که در جامعه ایرانی برای حمایت ازروحیات لطیف زن وجود دارد ممنوعیت و محدودیت است، اگرچه ورود به چنین مشاغلی دربسیاری از کشورهای غربی نیز ممکن نیست.
 
"آکادمی موسیقی"؛ روابط غیراصولی افراداین برنامه که با مجری‌گری “رها اعتمادی”، از عواملآشوب‌های خیابانی بعد از انتخابات88 و حضور کارشناسی خواننده بدسابقه دوران طاغوتاز جمله: “فائقه آتشین”، “بابک سعیدی” و “هومن خلعتبری” برگزار می‌شود در هر دورهعده‌ای از دختران و پسران ایرانی علاقه‌مند به خوانندگی را ضمن آموزش در معرضانتخاب بینندگان این برنامه قرار می‌‌دهد.
درخلال برنامه نیز کلیپ‌هایی از اجرای موسیقی و خوانندگی دختران و پسرانی که از ایرانبه این برنامه فرستاده شده، به نمایش درآمده و در پایان هر برنامه یک نفر از اینافراد به عنوان برنده اعلام می‌شوند.
جالب است که در پایان بسیاری از کلیپ‌ها که از سوی دختراناجرا می‌شود، این خواننده زن که به صورت افراطی مورد تقدس شرکت‌کنندگان در اینبرنامه نیز قرار می‌گیرد با اشک و آه و فغان به حال این جوانان حسرت می‌خورد و جایآنان را در برنامه آکادمی خالی می‌داند؛ این در حالی است که امروزه نه تنها بسترفراگیری فنون خوانندگی و نوازندگی برای تمام جوانان ایرانی فراهم است و شاهدبرگزاری کنسرت‌های اختصاصی بانوان در چهارچوب شئونات اسلامی هستیم، بلکه رشتهموسیقی به طور رسمی در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود.
همچنین ارتباط به‌اصطلاح صمیمانه (خارج از چهارچوب‌هایاخلاقی و عرفی) شرکت‌کنندگان این آکادمی با یکدیگر، آن هم در برابر دیدگان همسران وخانواده‌هایشان که در آنجا حضور دارند، به شدت ترویج کننده روابط غیر اصولی و خارجاز شرع است، آنچنان که اخیرا در خبری که از سوی یکی از خبرگزاری های داخلی منتشرشد، شاهد آن بودیم که زنی به شوق شرکت در این برنامه و تامین هزینه مسافرت خود بهانگلستان، مهریه خود را به اجرا گذاشته و خواستار جدایی از همسر خودمی‌شود.
 
برنامه "بفرمائید شامترویج سبک زندگی غربی و دور از شئون ایرانی
بفرمائید شام”، یک برنامه مسابقه آشپزی است که در هر هفتهچهار شرکت‌کننده جدید که غالبا ترکیبی از دو مرد و دو زن است، هر کدام هر شب باآشپزی و پذیرایی از سه تن دیگر در خانه‌اش، برای ربودن جایزه ده هزار پوندی بایکدیگر به رقابت می‌پردازند.
شروع اکثر این برنامه‌ها به دور از قبح استعمال مشروباتالکلی در فرهنگ و چهارچوب اعتقادی ایرانیان، با سرو نوشیدنی‌هایی از این دست آغازشده و نازیباتر از آن اینکه شب‌نشینی و خوش‌نشینی‌های زنان و مردان را خارج از بسترخانواده به تصویر می‌کشد.
شرکت‌کنندگان این برنامه‌ها یکدیگر را از قبل نمی‌شناسند وتنها وجه مشترکشان با یکدیگر ایرانی بودنشان است و اکثر آنها در بازگو کردنخاطراتشان از ایران، به اوضاع غیر قابل تحمل و خفقان‌آوری که در ایران تحمل می‌کردهو آزادی و خوشبختی که اکنون در غرب (غربت!) تجربه می‌کنند، اشارهدارد.
 
برنامه "اتاق خبر"؛ شکستن غالب‌ های خبری برای هجمه بهایران!
این برنامه که با شکستن قالب‌ها رایج در عرصه روایت خبربالاخص اخبار سیاسی، مدعی است مخاطبانی را به خود جلب کرده که با جهت گیری کاملا آشکاردر راستای اهداف حامیان غربی و غرب‌گرای خود، به تجزیه و تحلیل اتفاقاتی که درایران به وقوع می‌پیوندد، می‌پردازد.
البته سازندگان این برنامه در انتقاداتی که بهجهت‌گیری‌های مغرضانه برنامه‌شان شده، مدعی هستند که آنها به صورتی کاملا بی‌طرفانهتنها روایت‌گر حقایق هستند و بس!
البته کاملا منطقی است که در شبکه‌ای که در آن، دربرنامه‌ای کاملا اختصاصی تحت‌ عنوان “دکتر کپی”، که اتفاقات سیاسی ایران نه به طنزکه به هجو کشیده می‌شود، باید به چنین ادعایی به دیده شک و تردیدنگریست.

منبع: فارس






نوشته شده در تاریخ شنبه 92 اردیبهشت 7 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin