سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

اگر به تقویم نگاهی کنی،میبینی حدود 2 ماه یاد و ذکر زهرای مرضیه س را داشتی

از روز وفات حضرت معصومه س که دلها در حرم شریفش که بوی مادر را میدهدشروع میشود و بالبخندی در روز ولادت دختر بزرگوارش زینب س  که نمونه ای است از مادر ،وارد ایام شهادت میشویم....غصه ها زیادو زیادتر میشود تا روز شهادت و گویا باید مادر عباس  ص بیاید و تسلی بدهد...اما هیچ کس نمیتواند پیراهن مشکی را که برای مادر پوشیده ایم دراورد جز خود ایشان..در روز ولادت ،مادر دست مهربانش را برسر فرزندان یتیم میکشدو غبار غم را از چهره شان میزداید،طوری که جریان کوچه و در و اتش و...گویا از ذهن پاک میشود.

امسال فاطمیه  خانم بارداری را دیدم که حالات درونی اش ،با هرسال تفاوت چشمگیری داشت.او میگفت :زنان باردار این ایام را جور دیگر درک میکنند....برایم تعریف میکرد که سال گذشته فرزندی در رحم داشت و به زیارت مدینه ی منوره رفته بود...در خانه  ی زهرا س را دیده بود...انجا ندبه خوانده بود...درد مادر برایش سنگین شده بود.... فرزندش سقط شد و  میگفت فدای محسن زهراس....میگفت اگر زنی همان یک درد را بکشد لازم نیست برایش از بازو و میخ و کوچه و ...تعریف کرد همان یک درد برای گریه ی روز و شبش بس است.

امسال میگوید میخواهم فدایی امام زمان عج بیاورم و جالب این بود که در ایام شهادت ، فرزند 6ماهه در رحم داشت...در اتوبوس و مترو وقتی خانمهای دیگر متوجه وضع او میشدند از جا بلند میشدند و جای خود را به او میدادند...تشکر میکرد اما بعد اشکهایش جاری میشد...پرسیدم چرا هروقت کسی محبتی میکند ناراحت میشوی؟گفت یاد مادرم زهرا می افتم..من نه دختر پیغمبرم و نه مادر حسنین و نه همسر شیرمرد تاریخ ..و مردم فقط به خاطر اینکه باردارم احترامم میکنند ....این احترام غریبه ها مرا میکشد...ایا در مدینه فردی نبود که شرایط مادرم را درک کند؟ایا وقتی در کوچه ها ی تنگ مدینه راه میرفت ،راه را برایش باز میکردند؟ایا درختی را که سایبانش بود  و در راه بیت الاحزان به ان تکیه میدادو دمی انجا استراحت میکرد،نگهداری کردند؟

غمهایش  پایانی نداشت،وقتی مادرش برایش غذا میپخت و به او مهربانی میکرد،بغضش میگرفت و زیر لب میگفت ای کاش ان زمان که زهرا پشت در بود، حداقل خدیجه ص  زنده می بود...

ایام ،بوی مادر میدهد...هر فرزندی به دنبال خشنود کردن مادرش است...و همه ی ما مدیون مادری هستیم که لولاک لما خلقت الافلاک ...برای روز مادر به مادرم چه هدیه ای بدهم؟چگونه شادش کنم؟

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 اردیبهشت 10 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin