سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

سحر ماه مبارک ساعت 3 گوشیمو روشن کردم تا دوستمو برای سحر بیدارکنم دیدم چندین پیامک باز نشده در صندوق دریافتیهام امده...با تعجب نگاه کردم:"امشب ساعت 3:05 ماه کعبه را طواف میکنددر هرسال یکبار تکرار میشود در این ساعت وقت قبولی دعاست به هرکس دوست داری خبر بده برای منم دعا کن"

هر کاری کردم نتونستم تصور کنم که چطوری ماه کعبه را طواف میکند...ایا منظور یک بار چرخیدن ماه دور زمین است؟ ایا ماه در اسمان در یک شب دور میزند؟ایا ماه دور خود میچرخدمنظور است؟"دوستان اگر میدانند برایم توضیح دهند"سریع سراغ اینترنت رفتم تا مقاله یا مطلبی بیابم...هیچی پیدا نشد جز اینکه ماه در جهت طواف کعبه یعنی خلاف عقربه های ساعت میچرخد"جهت طواف"

بنده نجوم نمیدانم اما اگر همچین چیزی واقعیت داشت چرا رسانه ها یا خبرگزاریها اطلاع ندادند؟؟مهم تر از اون کجا و طبق کدام روایت این لحظه موقع اجابت دعاست؟؟

عزیزان من !ای کاش پیامک میدادید که خدا و رسول فرموده اند سحر موقع اجابت دعاست... ان هم چه سحری؟سحر ماه مبارک رمضان که هر لحظه باب اجابت باز است.

من از دوستان دانشگاهی و اساتید و تحصیل کرده ها توقع نداشتم این پیامک ها را بهم بزنند !!یا حداقل منبع این خبر را بیان نمایند...شاید یک فردی نشسته و یک پیامکی از خود ساخته و میخواهد دقت ما را بسنجد ما باید سریع بدون تحقیق این خبرها را پخش کنیم؟؟

البته چند نگرش مثبت داشتم که چه دوستان خوبی دارم که تا متنی زیبا میبینند و لحظه ای ناب ،انقدر کریمند و مهربان که سریع من را نیز شریک مینمایندو نیز خوشنود بودم که در این لحظه از سحر چه بسیار دوستانم بیدارند و در حال دعا!

اما ای کاش پیام الهی را نیز همینقدر جدی بگیریم که ایات وروایات بسیاری داریم از اثرات و اجابت های سحرگاهی ان هم در این ماه مبارک!!!

دشمن میخواهد خرافات را در میان دینداران زیاد نماید و حقایق را بپوشاند...چرا پیامک ها را بدون تحقیق از صحت ان ارسال مینماییم؟....چرا به متن ان توجه نداریم که شاید مضحک باشد یا نادرست!!

میخواستم به دوستان جواب بدهم قطعا ساعت 3:05 سحر ماه مبارک موقع اجابت دعاست و نیازی به طواف ماه نیست...در شایعه سازی و تکثیر پیامک های جاهلانه دشمنان را یاری نکنیم!

 






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 مرداد 11 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin