سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

قَالَتْ فَذَلِکُنَّ الَّذِی لُمْتُنَّنِی فِیهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ یَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَیُسْجَنَنَّ وَلَیَکُونًا مِّنَ الصَّاغِرِینَ ?32?

قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ وَإِلاَّ تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ الْجَاهِلِینَ ?33?

[زلیخا] گفت این همان است که در باره او سرزنشم مى‏کردید آرى من از او کام خواستم و[لى] او خود را نگاه داشت و اگر آنچه را به او دستور مى‏دهم نکند قطعا زندانى خواهد شد و حتما از خوارشدگان خواهد گردید (32)

[یوسف] گفت پروردگارا زندان براى من دوست‏داشتنى‏تر است از آنچه مرا به آن مى‏خوانند و اگر نیرنگ آنان را از من بازنگردانى به سوى آنان خواهم گرایید و از [جمله] نادانان خواهم شد (33)

زلیخا عاشق شده بود اما گاهی عاشق در اوج عاشقی میخواهد معشوق در اختیار او قرارگیرد و مخدوم او شود.عاشق اگر جایگاه خود را شناسایی نکند به معشوق خود صدمه وارد میکندو حتی حاضر است او را زندانی کند و به زندانبان بگوید او را شلاق بزن تا صدای ناله ی او را بشنوم و از شنیدن صدای او حتی ناله لذت میبرد!!!!مهمترین ویژگی عاشق تسلیم بودن محض است ؛ابا عبدالله ص در اوج عاشقی با رب خود در لحظات اخر امدادهای جنیان و ملائکه را رد میکنند و میفرمایند:الهی رضا بقضائک صبرا علی بلائک تسلیما لامرک..."پسنــــــــــــدم انچه را جانان  پسندد.

گاهی اوقات چون درست عاشقی کردن را بلد نیستیم امام زمان خود را در زندان غیبت می اندازیم....تاجایی که عاشق به این مرحله نرسد که باید فقط خواست معشوق را در نظر بگیرد؛به او صدمه وارد میکند!!

عاشقی یعنی خیر رسانی به معشوق هرچند معشوق صمد و بی نیاز باشد,عاشق مدام میخواهد کاری برای معشوق انجام دهد اما گاهی عاشقی به جایی میرسد که به جای خیر رسانی ؛صدمه میزند!!"مثلا به مشهد مقدس میرود میگوید این سفر امده ام فلان حاجت را بگیرم...شفا را حتما بگیرم!!!العیاذ بالله برای معصوم خط و نشان میکشد که یا میدهی یا دیگه نمی ایم اینجا !!به همه اعلام میکنم امام رءوف کجابود؟؟؟العیاذ بالله ...گاهی با معصوم قهر میکنند!!!!!

به دستگاه فشار می اورد،حاجت را هم میگیرد اما به معصوم صدمه میزندو از این امر لذت میبردبدون اگاهی!!معشوق خیر وصلاح عاشق را میخواهد و چون میداند به او ضرر میرساند به او نمیدهد.اما زلیخافشار می اورد.عاشق نباید معشوق را تحت فشار قرار دهد و بگویدیا خواسته ام را میدهی یا دیگر قهر میکنم من نمیفهمم باید الان بدهی یا تو را زندانی میکنم یا فلان و فلان....

معشوق مجبور میشود بگوید:رب السجن احب الی....یوسف دید عاشقش به بلوغ  عشق نرسیده به خدا میگوید حاضرم به زندان بروم تا عاشقم به بلوغ برسد و انچه را به ضررش هست از من نخواهد!!اینگونه زلیخا پاک ماند و با دوری از یوسف عاشق تر شد وبا معرفت تر شد و با طولانیتر شدن عشقش به بلوغ عشقی رسید اما به قیمت زندانی کردن معشوق خود و صدمه وارد کردن به او!!!

گاهی از منتظرین که زیاد هم اللهم عجل لولیک الفرج میگویند وعاشقند امام خود را میخواهند برای خواسته های خود.اگر همین الان امام ظهور کنند به او میگویند ما اینو ان را میخواهیم و اگر ندهی فلان و فلان و کافر میشوند و حاضر نیستند خواسته های معشوق را عملی کنند ،اگرمعشوق بگوید فلان مکان را ترک کن فلان دوست یا گناه را ترک کن قبول نمیکند!!

معشوق "صاحب الزمان ص"به خدا میفرمایند یا رب السجن احب الیی مما یدعوننی الیه...اومیداند این چیزی که عاشقانش میخواهند به ضرر انهاست پس به خدا میفرماید زندان غیبت برای من بهتر است ...من این سختی را تحمل میکنم تا عاشقانم به بلوغ برسند ....برای اینکه ما در عاشقی کامل شویم ولی عصر صدمات و زحماتی متحمل میشوند که ما درک ان را نداریم گاهی به این صدمه ها راضی هستیم تا به خواسته هایمان برسیم...العیاذ بالله میخواهیم به هر نحوی صدای او رابشنویم حتی اگر این صدا ناله ی او از درد باشد!!!چه گناهانی که معشوق ما را به درد می اورد!بمیرم هر گناهی که نمودم چو زخمی بر پر و بال حســـــــــــــینه!!!پناه برخدا

ما برای عبد شدن باید درست عاشقی را یاد بگیریم...عاشق گستاخ نباشیم....در درخواست ها عجله نکنیم...رضای معشوق را ترجیح دهیم...مطمئن باشیم رضای او به سود ماست...

یا صاحب الزمان عج ما همیشه زلیخا را به دلیل زندانی کردن یوسف ملامت میکردیم اما تازه فهمیدیم به خاطر ما و اعمال و خواسته های نفسانی مادر زندان غیبتی و صدمات زیادی متحمل میشوی،از میزبان این ماه بخواه ما را درعاشقی کامل و صادق نماید.....

 






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 مرداد 12 توسط یار

سحر ماه مبارک ساعت 3 گوشیمو روشن کردم تا دوستمو برای سحر بیدارکنم دیدم چندین پیامک باز نشده در صندوق دریافتیهام امده...با تعجب نگاه کردم:"امشب ساعت 3:05 ماه کعبه را طواف میکنددر هرسال یکبار تکرار میشود در این ساعت وقت قبولی دعاست به هرکس دوست داری خبر بده برای منم دعا کن"

هر کاری کردم نتونستم تصور کنم که چطوری ماه کعبه را طواف میکند...ایا منظور یک بار چرخیدن ماه دور زمین است؟ ایا ماه در اسمان در یک شب دور میزند؟ایا ماه دور خود میچرخدمنظور است؟"دوستان اگر میدانند برایم توضیح دهند"سریع سراغ اینترنت رفتم تا مقاله یا مطلبی بیابم...هیچی پیدا نشد جز اینکه ماه در جهت طواف کعبه یعنی خلاف عقربه های ساعت میچرخد"جهت طواف"

بنده نجوم نمیدانم اما اگر همچین چیزی واقعیت داشت چرا رسانه ها یا خبرگزاریها اطلاع ندادند؟؟مهم تر از اون کجا و طبق کدام روایت این لحظه موقع اجابت دعاست؟؟

عزیزان من !ای کاش پیامک میدادید که خدا و رسول فرموده اند سحر موقع اجابت دعاست... ان هم چه سحری؟سحر ماه مبارک رمضان که هر لحظه باب اجابت باز است.

من از دوستان دانشگاهی و اساتید و تحصیل کرده ها توقع نداشتم این پیامک ها را بهم بزنند !!یا حداقل منبع این خبر را بیان نمایند...شاید یک فردی نشسته و یک پیامکی از خود ساخته و میخواهد دقت ما را بسنجد ما باید سریع بدون تحقیق این خبرها را پخش کنیم؟؟

البته چند نگرش مثبت داشتم که چه دوستان خوبی دارم که تا متنی زیبا میبینند و لحظه ای ناب ،انقدر کریمند و مهربان که سریع من را نیز شریک مینمایندو نیز خوشنود بودم که در این لحظه از سحر چه بسیار دوستانم بیدارند و در حال دعا!

اما ای کاش پیام الهی را نیز همینقدر جدی بگیریم که ایات وروایات بسیاری داریم از اثرات و اجابت های سحرگاهی ان هم در این ماه مبارک!!!

دشمن میخواهد خرافات را در میان دینداران زیاد نماید و حقایق را بپوشاند...چرا پیامک ها را بدون تحقیق از صحت ان ارسال مینماییم؟....چرا به متن ان توجه نداریم که شاید مضحک باشد یا نادرست!!

میخواستم به دوستان جواب بدهم قطعا ساعت 3:05 سحر ماه مبارک موقع اجابت دعاست و نیازی به طواف ماه نیست...در شایعه سازی و تکثیر پیامک های جاهلانه دشمنان را یاری نکنیم!

 






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 مرداد 11 توسط یار

در عالم هستی تا کنون دو دار وجود داشته دار امتنان و دار امتحان

در عالم ذرع یا عالم الست ،خدا منت گذاشت و انسان را به وجود اوردو استعدادهای فطری را در وجودشان قرار داد سپس فرمود:الست بربکم ...قالو بلــــــــی.انسان ها به وحدانیت خدا اقرار کرده و بلی گفتند.

سپس او را در دار امتحان قرار دادو.........دنیا دارامتحان است

وقتی در کلاس درس نشستیم معلم برما منت گذاشته و درس میدهد انجا میپرسد همه فهمیدند:بچه ها داد میزنند بـــــــله

فکر میکنند فهمیدنند

حال فرض کنید همان موقع بگویند بفرمایید سالن امتحانات و از همین درس امتحان بدهید ویا معلم بگوید برگه ها رو میز چند تا سوال بپرسم...

همه وارد سالن امتحان میشوند...برگه ها توزیع میشود...تازه انجا وقتی چشم به سوالات امتحان میخورد معلوم میشود ان بله چقدر واقعی بوده....همه شروع به امتحان میکنند...بعضی سریع سوالات را جواب داده .و برگه ها را میدهند و از سالن خارج میشوند"لحظه ای که مرگ فرا میرسد"

برخی در اوهام و خیالند ...هی میگویند سوالات سخته..معلم اینها را کار نکرده...خلاصه به جای نوشتن پاسخ و تمرکز روی ان به برگه های دیگران نگاه میکنند ...چرا به این بغلی این سوال داده شده به من ان سوال و....

برخی ساعت را از دست در میاورند جلوی چشم میگذارند و میدانند وقت محدود است و فقط تلاش در حل مسائل دارند

خلاصه روزی برگه ها تصحیح میشود که همه برگه هایشان را داده باشند

روزی که سور اسرافیل بلند میشود و میگویند موقع تصحیح اوراق است...برگه ها بالا

معلم میگوید خودت بیا باهم برگه را تصحیح کنیم بیا ببین چه کردی....تازه انجا میفهمیم چه اشتباهاتی مرتکب شدیم و شاهدانی انجا هستند"ایه ی 143 سوره ی بقره"در اخر نمره داده میشود گروهی خوشحال میگویند بیایید نمره های مرا ببینید . گروهی یواشکی سر به زیر میخواهند دیده نشوند و سریع به منزل بروند

اما انجا مفری نیست کجا بروند؟؟

لحظه های عمر میگذرد و هر لحظه در حال امتحانیم

ایا نگاهمان به نعمتهای دست دیگران است؟؟ایا مدام در حال گلایه و شکوه از وضع موجودیم؟؟

ایها الناس اینجا جای رسیدن به ارزوهای مادی نیست حتی دنیا جای رسیدن به ارزوهای معنوی نیست...اینجا سالن امتحانات است...سریع امتحانات پایه های ابتدایی را بدهید بعد به پایه های بالاتر بروید...در جا نزنید

لحظه ای فرا میرسد که ندا می اید برگه ها بالا






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 10 توسط یار

توجه شما را به استفتاهایی که از دفتر مقام معظم رهبری گرفته ام جلب مینمایم:

سوال:
چندی است پیامی با این محتوا برایم ارسال شده:"
که فردی خواب و اعجازی از حضرت زینب س دیده و سفارش شده به 20 نفر بفرست دو نفر اعتقاد نداشتند یکیشون بیکار شد یکی هم پسرش مرد اما کسی که عمل کرد 20 ملیون دستش امد"
سوال
1.وظیفه ی ما در مقابل این پیامها چیست؟
جواب

موضوع: مسائل فرهنگى و اجتماعى

شماره استفتاء: 248089

بسمه تعالی

 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نسبت به اینگونه پیام‌ها وظیفه‌ای ندارید و عمل به آن واجب نیست.

موفق و مؤید باشید

سوال

نظر حضرت اقا در مورد پیامهای هرمی چیست؟
1."مثلا 8 ختم قران یک صفحه بخوانیم و یک صفحه اضافه کرده به 8 نفر بفرستید"ایا ملزم به خواندن یا اطلاع به نخواندن یا ارسال به 8 نفریم؟
2.ختم ملیونها صلوات...14 تا بفرست به 14
نفر هم بفرست...حتما روز تولد عیدی میگیری
3.قرار است 313 نفر بشویم و دعای غهد را تا 40 روز بخوانیم...تا عید فطر عیدی بگیریم...چندنفر جمع میکنی؟
4. 10 تا از اسما ء الهی را فرستاده و میگویند اگر به 10 نفر بفرستی حاجت میگیری برای فرستادن اسما خدا تعلل نکن
5.3 صلوات هدیه به فلان معصوم و ارسال به چند نفر هرچه ارادت به معصوم داری به افراد ارسال کن
ایا ارسال این پیامها اشکالی ندارد؟ا
با تشکر

جواب

موضوع: مسائل فرهنگى و اجتماعى

شماره استفتاء: 248093

بسمه تعالی

 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اگر محتوای پیام ناصحیح باشد نباید آن را برای دیگران ارسال کنند و در هر صورت عمل به این گونه پیام ها و ارسال آن برای دیگران لازم نیست.

موفق و مؤید باشید 

 

 

 






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 مرداد 8 توسط یار

قال الله تبارک و تعالی « الصَّوْمُ لی و انا اَجْزی بِهِ

روزه مال من است و من خودم پاداش هستم.

 روزه مال خداست !!ایا بقیه ی اعمال مال خدا نیست؟نماز جهاد انفاق....؟؟گفتیم یکی از دلایل اهمیت روزه اخلاص بیشتر ان است ،و خدا فقطجنس خالص را میخرد و روزه بسیار به اخلاص نزدیک است

یکی از ویژگیهای روزه این است که سایر اعمال را نیز تقریبا شامل میشود:نماز صبحهای لب طلایی در هنگان طلوع افتاب تبدیل به نماز اول وقت بعد سحری میشودو نمازهای اول وقت در خانه تبدیل به نماز جماعت مسجد میشود.

 انفاق در این ماه زیاد است صدقه دادن خمس کفاره .همدردی و درک عملی گرسنگی و تشنگی انسان را بی اختیار به کمک به مستمندان مینماید.جهاد اکبرمهمترین مشخصه ی روزه دار است!دقت در حجاب از برجستگیهای این ماه است.امر به معروف و نهی از منکر و خطابه ها در منابر و مساجد و حتی رسانه هابه بالاترین کمیت و کیفیت خود میرسد....حتی انگیزه ی حج در دعاهای ماه مبارک بسیار زیاد داده میشود...مدام میگوییم وارزقنا حج بیتک الحرام

 روزه پرهیز است و ان را به تقوا بسیار نزدیک میکند

روزه میگیریم تا به نفسانیات نه بگوییم.

 روزه تمرینی است برای تقوا

 معنای تقوا هنوز برای دوستان مبهم است و من هیج تعریفی را مانند تعریف استاد مطهری از تقوا ندیدم که معنای اشتباه جا گرفته در اذهان را پاک میکند...هرجا گفته اند:اتقوالله میگوییم از خدابترس...و اصلا فکر نمیکنیم که این معنا چقدر بار منفی دارد...هرچند انان که این معنا را میگویند در ادامه اضافه میکنند ما از عدل خدا میترسیم اما در واقع ان چیزی که ترسناک است ما و اعمال ما و نفسانیات ماست..."برای فهمیدن معنای دقیق تقوا به کتاب ده گفتار مراجعه نمایید"

 از قدیم گفته اند روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست باید اعضا و جوارح انسان روزه باشد..باید چشم گناه نکند ...گوش غیبت و تهمت و باطل نشنود ...زبان دروغ و ناسزا و غیبت و..نگوید...دست و پا خلاف نکنند وغیره

 این تازه میشود مرحله ی دوم روزه !!یعنی اگر انسانی موفق شد در ایام ماه مبارک هیچ گناهی نکند تمرینی است برای ماههای اینده!"به دانشگاه شهید مطهری مراجعه نمایید"

 اما مرحله ی بالاتری از تقوا وجود دارد و ان تقوای دل است...دل نگهدار

 ادامه دارد

 






نوشته شده در تاریخ شنبه 91 مرداد 7 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin