سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یار درونی

سلام بر یاران مهربان

امروز یکی از یاران قصد مسافرت کوتاه به باغی اطراف شهر را داشت و با توجه به آمار تصادفات جاده ای گفتم "مراقب باش"گفت "حتما...از وقتی که تصادف کردم خیلی مراقبم."

توی دلم گفتم آخه اگه او هم مراقب باشد حوادث غیر مترقبه و پیش بینی نشده در ماشین یا در راه یا راننده های بی ملاحظه چه میشود...تازه انسان انقدر ناتوان است که از خود چگونه مواظبت کند...!!

به ایشان و به تمام یاران که قصد مسافرت دارند ویا حتی در شهر خود سوار بر ماشین یا هر وسیله ای میشوند توصیه میکنم از ایات قران که معجزه ای بس بزرگ است غفلت نکنند.

آیه ای در قران امده که پیامبر ص و امام حسن مجتبی ع و دیگر ائمه فرموده اند هرکس این ایه را بخواند مادامی که سوار بر مرکب است آسیب نمیبیند.

البته تذکر این نکته لازم است که انسان ابتدا باید تمام جوانب عقلی از جمله کنترل ایمنی ماشین و بستن کمربند و سرعت مجاز را رعایت کند اما بسیاری از تصادفات علل دیگری چون خواب ...مشکلات جاده ای..ترکیدن لاستیک و به خصوص رانندگان بی ملاحظه ی اطراف را دارد.

این آیه برای من واقعا معجزه بوده و هرگز کوچکترین تصادفی نکردم ،مگر میشود پیامبر اکرم ص و معصومین تضمین کنند و اتفاقی بیفتد!!!!

سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ

 

دستور این است که بگوئى الحمد لله الذى هدانا للاسلام ، الحمد لله الذى من علینا بمحمد (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) و الحمد لله الذى جعلنا من خیر امة اخرجت للناس ،  سبحان الذى سخر لنا هذا...

برای کسب اطلاعات بیشتر و آداب سفر وزیارت به منابع زیر مراجعه نمایید:

اداب سفر"تبیان"

اداب سفر"مفاتیح الجنان"

آداب سفر و زیارت






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 تیر 8 توسط یار
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin